U okviru ciklusa: LUKA MJEDA PREDSTAVLJA HRVATSKE FOTOGRAFE, u Galeriji Modulor izložit ćemo ciklus od pedesetak fotografija autora Petra Dabca.
Petar Dabac fotografijom se počinje baviti 1960. surađujući u atelijeru Toše Dabca, čije vodstvo preuzima nakon Tošine smrti 1970. godine.
Kao samostalni umjetnik djeluje od 1966., od 1970. je član ULUPUH-a. U razdoblju od 1980. do 1987. godine u galeriji osnovanoj u sklopu Atelijera Tošo Dabac organizira četrdesetak fotografskih izložaba domaćih i stranih autora.
Šezdesetih godina radi serije crno bijelih portreta umjetnika, znanaca, prijatelja, predstavnika umjetničke scene s čime nastavlja idućih desetljeća. Sedamdesetih je godina dio generacije koja unosi konceptualni pristup u fotografiju, izrađuje prostorne instalacije, eksperimentira s fotokopijama i fotogramima. Godine 1982. objavljuje mapu fotografija Osjećaj prirode na kraju XX. stoljeća (17 fotografija) uz predgovor Annie Le Brun. U drugoj polovini 80-tih izrađuje ciklus portreta u boji. Od godine 1990. započinje fotografski dnevnik koji je do danas svojevrsni work in progress.
Iz teksta predgovora, Petar Dabac, JAPAN, 21. siječnja do 14. veljače 1994.
“Dok pomisao na potres i požar prati danomice svakog čovjeka, nisam ni u jednom momentu pomislio na to, jednostavno sam iskoristio svaku priliku da se odvojim od grupe i sam šećem svim mogućim predjelima Tokya, fasciniran činjenicom da se u tom 14-milijunskom gradu mogu nesmetano i sigurno kretati sa svojim znatiželjnim fotoaparatima, između nebodera i malih uličica koji ne mogu jedni bez drugih, u bilo koje doba dana i noći. Evropljani koji se u toj masi svijeta slučajno mimoiđu pozdravljaju se međusobno uz osmijeh kao stari susjedi. No u skitnji se ne smijem zanijeti, zadnja gradska željeznica ide malo iza ponoći a taksi vozaču ne mogu objasniti svoju novu adresu.”
