Gradsko gradsko dramsko kazalište “Gavella”
Martin McDonagh: Čovjek Jastuk
Redatelj: Vanja Jovanović
Prevoditeljica: Nora Krstulović
Dramaturg: Dubravko Mihanović
Scenografi: Vanja Jovanović i Marita Ćopo
Kostimografkinja: Marita Ćopo
Autor glazbe: Šimun Matišić
Oblikovatelj svjetla: Zdravko Stolnik
Oblikovatelj zvuka: Christian Kanazir
Vizualni identitet predstave: Ivona Đogić Đurić / Crtaona Studio
Igraju:
Katurian: Živko Anočić
Michal: Nikola Baće
Tupolski: Sven Šestak
Ariel: Franjo Dijak
U predstavi se koristi dio pjesme: Jefferson Airplane, “A Song for All Seasons”
Inspicijentica: Snježana Majdak
Šaptačica: Andrea Glad
Premijera: 17. rujna 2021.
Izvedbe u rujnu: 18., 20., 21. i 22. rujna u 20 sati
Izvedbe u studenom: 11., 12., 13. studenoga 2021. u 20 sati
Izvedbe u prosincu: 10. i 11. prosinca u 20 sati
O PREDSTAVI
Ovjenčana Nagradom Olivier za najbolju novu dramu, Nagradom New York Drama Critics’ Circle za najbolju novu stranu dramu, dvjema Nagradama Tony i mnogima drugima, “The Pillowman” (“Čovjek Jastuk”) je jedan od onih tekstova koji nas istodobno uznemiruje i uzbuđuje, nepredvidljivo i drsko, brutalno i nježno, zavodljivo i odbojno. McDonagh ima dar i sposobnost da nas nagovori da uskočimo u “vlak smrti” kojim nas je odlučio povesti u mrak gdje će nas, vođene šinama krimi-zapleta i uronjene u izmaglicu gothic-atmosfere, ostaviti bez daha, nasmijavajući nas i strašeći. Ponekad, kao i osobe komada, nismo sigurni što je istina, a što laž, što je učinjeno, a što zamišljeno, te kada nas se navodi na krivi put ne bismo li još više posumnjali u vjerodostojnost tragova koji nas vode kroz labirint “Čovjeka Jastuka”. U režiji Vanje Jovanovića, “Čovjek Jastuk” okuplja izuzetan glumački kvartet oko partiture zagušljive sugestivnosti, u kojoj svjetlo postoji, no likovi – a i mi s njima – se pitamo odakle ono dopire. Je li to vjera u važnost pričanja priča, u ljudskost, milosrđe i sućut koje postoje i u totalitarnoj tami jednog svijeta u kakvom se nadamo da ne živimo… “Čovjek Jastuk” se virtuozno poigrava mogućim odgovorima, očekivanjima, krhkošću granice zbilje i fikcije, kazalištem…
