Srijeda, 23.4.2025. u 18.00 sati
Višnja Pentić: Autorice iza i ispred kamere: Strategije otpora u domaćem kratkometražnom filmu
U formi parcipativnog predavanja analizirat ćemo neke od ključnih filmova domaće kinematografije čije su autorice iznjedrile moguće strategije otpora dominantnim društvenim narativima. Stvarajući u kontekstu kratkometražnog filma za njih je bilo moguće odškrinuti vrata u neistražena područja u kojima žene postaju subjekti vlastite sudbine i preuzimaju kontrolu nad vlastitom slikom, tijelom i pričom. Stojeći na nevidljivom pragu vidljivog svijeta, ove nas autorice svojim filmovima podsjećaju na važnost produktivnog, ili bolje, plodonosnog gledanja kao pozicije koja omogućuje izlazak iz dominantnih fikcija i konstruiranje pogleda koji u sebe uključuje pogled Druge.
Višnja Pentić rođena je 1982. u Splitu. Diplomirala je komparativnu književnost i engleski jezik na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu te doktorirala filmologiju na istom fakultetu s ocjenom summa cum laude temom Igranofilmska poetika Kuće na pijesku Ivana Martinca. Kao vanjska suradnica predaje na Akademiji dramske umjetnosti i Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Dobitnica je strukovne nagrade Vladimir Vuković za novog kritičara 2012. i godišnje nagrade Vladimir Vuković za najboljeg kritičara 2016. Objavljuje eseje o književnosti, filmu i likovnoj umjetnosti na Trećem programu Hrvatskog radija, časopisima Filmonaut, Hrvatski filmski ljetopis, 15 dana i Zapis, ranije u Vijencu i Zarezu. Autorica četiri kratka igrana filma. Bila je selektorica programa hrvatskog filma u okviru Kratkih slika MM centra u Zagrebu u kojem je pokrenula i projekt Filmske (pri)povijesti – dijalozi o prošlosti i budućnosti filma, a u Kinoklubu Zagreb 2020. godine pokreće Filmsku čitanku – besplatna javna predavanja o filmu. Članica je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika u razredu za umjetničke kritičare. U izdanju Disputa na proljeće 2023. objavila je prvu autorsku knjigu Prozori – ogledi iz filmske stvarnosti koja broji ukupno sedamdeset i dva eseja o hrvatskim dokumentarnim filmovima nastalima u drugoj polovici 20. stoljeća.
