Gostovanje predstave “Cyrano” Teatra na Trešnjevci i Teatra Manje je više na Gavellinim večerima
3. 11 / 19:30 / E. Rostand „Cyrano“ / red. Ivica Kunčević / Teatar manje je više i TNT / gostovanje u Zaprešiću
On je vitez bez mane, ne računamo li njegov dugi nos, prgav karakter i zaljubljivost mjesečara. On je Cyrano, pjesnik i mačevalac. U vremenu nesklonom poeziji, poezijom je zavodio. Zato je on i naš suvremenik. Oblikuje ga Goran Grgić u predstavi u režiji Ivice Kunčevića. Roksana je Nataša Dangubić, Kristijan Hrvoje Klobučar. Žarko Savić, Filip Riđički glume cijeli niz uloga u ovoj predstavi o ljubavi i smrti zbog ljubavi. Ekipa snova, po izboru redatelja! Volimo li duh ili tijelo, može li se to uopće razdvajati?! Neko vrijeme da, ali samo neko, kraće vrijeme, kažu Kunčević i Rostand i svjedoče djelom i – životom!
Kunčević je okupio svoje životne suputnike osnovavši Teatar Manje je više: kostimografkinja je Danica Dedijer (asistentica Emilija Šušković Jakopac), scenograf je Ivica Prlender, skladatelj Neven Frangeš, a ekipi se kao oblikovatelj svjetla priključuje Zdenko Trandler, asistent redatelja je Filip Riđički, a za šminku se brine Sandra Glavočić. Fotografije je snimio doajen hrvatske kazališne, plesne i sportske fotografije Renato Branđolica.
ULOMCI IZ KRITIKA PREDSTAVE:
Majstor kazališne režije Ivica Kunčević predstavu zasniva na snažnom spoju ljubavne poezije i jakim glumačkim osobnostima…..Goran Grgić kao Cyrano ostvaruje jednu od svojih najboljih uloga: snažnim tempom,sjajnim govorenjem stihova i dijaloga,spretnim i brzim kretanjem…..preokreće izvanjski kazališni okvir u teatar koji treperi u unutarnjem prostoru,riječima kao zastorima stvarajući interiorizirani teatrin sazdan od ljubavnih emocija….Izvrsna mu je partnerica Nataša Dangubić kao Roksana,iz koje zrači ljubav i energija trpnje i boli…..Hrvoje Klobučar kao Kristijan pogađa pravi glumački kod…..Žarko Savić kao Guiche pokazuje klasičnu i pouzdanu formu,a mladi Filip Riđički u više uloga postaje glasnikom pažljiva ulaženja u svijt teatra…Kunčević je sa vjernim suradnicima Ivicom Prlenderom,Danicom Dedijer,Nevenom Frangešom i iznimnim glumcima stvorio predstavu kakvu su kazališni sladokusci dugo čekali.
Mira Muhoberac Vijenac
Kunčevićev besprijekorni teatar ne živi od provokacije,on je suvremen na način svevremenosti.Na način vrhunskog kazališnog dogođaja,čiji svi sastavni dijelovi čine konzistentnu cjelinu.Danas kad je i kazališna umjetnost priključena na aparate za disanje, kad živi od efemernih skandala, Cyrano je više nego dobrodošao punokrvni teatar.
Mirka Nikolac http://www.never2much.info
Veliki nos pretvoren u pobjedu čovjeka koji je bio jači od svog doba…….Komprimiranom verzijom priča o ljubavnom zapletu kao katalizatoru važnijih ljudskih vrijednosti dobiva na snazi.
Ana Ledvaj Večernji list
Može li Goran Grgić odigrati svog strastvenog,idealističkog,aktivističkog dvojnika? Nesumnjivo je uložio ogroman, hvalevrijedan napor da mu okretan Rostandov stih ne zapne ni na jednoj rečenici,da se intonacijski ne spotakne ni na jednom mjestu samoironičnog zafrkavanja,da se emocionalno pjeni,žesti i uzburkava kao da mu zaista život ovisi o tome koliko je uspješan u sklapanju rima za potrebe osjetljiva Roksanina uha… Goran Grgić uistinu emocionalno nosi ovu nezahtjevnu dvosatnu produkciju.
Nataša Govedić Novi list
Poznati nosonja i romantik Edmonda Rostanda Cyrano de Bergerac……. osvojio je sinoć i srca publike u odličnoj režiji Ivice Kunčevića i interpretaciji Gorana Grgića. Ugledni redatelj izvrsno je skratio tekst u kojem je ostao ekstrakt onog najbitnijeg, emocijama i dinamikom nabijeni prizori sa samo pet glumaca koji su dali najbolje od sebe; od Gorana Grgića koji nosi predstavu dušom i tijelom, pati i bori se svakim mišićem i trzajem oka, Nataše Dangubić unesene u ulogu ljubljene Roksane koja voli jednoga ne znajući da mu je duša od drugoga, do Hrvoja Klobučara komično –tragičnog Kristijana, energičnog Žarka Savića u ulozi grubog machoa Guichea, odličan kontrapunkt Cyranovoj romantici, te zaigranog Filipa Riđičkog.
Gordana Ostović Radio Zagreb-Prvi program
VIŠE KLIKOM NA STRANICE PORTALA:
Kritika o predstavi: Povijest o sjajnom mačevaocu (Mirka Nikolac, portal: never2much)
Kritičarka Vijenca, Mira Muhoberac, o predstavi: Velika mala predstava
Večernji list, Bojana Radović, o Cyranu: Tužna priča o ljubavi i žrtvi
Večernji list, Ana Lendvaj, o Cyranu: Drama velikog nosa kao pobjeda čovjeka jačeg od svog doba
Radio 101: Cyrano – Teatar na Trešnjevci
Svečana je premijera bila 9. ožujka. Reprizne izvedbe stoje 60 kuna na blagajni, a 35 za umirovljenike i organizirane dolaske (javiti na tnt@cekate.hr ili 01/ 3695 457).
Redatelj Ivica Kunčević: profesor na ADU, dugogodišnji kućni redatelj DK Gavella, potom HNK, ravnatelj dramskog programa Dubrovačkih ljetnih igara, sada je osnovao vlastitu trupu: Teatar Manje je više.
RIJEČ REDATELJA IVICE KUNČEVIĆA UOČI PREMIJERE “Cyrana” 9. OŽUJKA 2013.
Nakon četrdeset pet godina rada u velikim institucionalnim kazalištima osnivam neovisnu teatarsku grupu Manje je više, koju osim mog stalnog autorskog tima, Ivice Prlendera, Danice Dedijer, Nevena Frangeša, sačinjava pet vrsnih glumaca: Goran Grgić, Nataša Dangubić, Hrvoje Klobučar, Žarko Savić i Filip Riđički. Repertoar su najpoznatija dramska i prozna djela hrvatske i svjetske literature u dramaturškoj obradi za minimalni broj glumaca. Teatarska oprema predstave svedena je na nužno, ali likovno primjereno i pažljivo obrađeno.
Dugogodišnje teatarsko iskustvo, a i teško vrijeme koje živimo, zaziva redukciju; ako je stvaralačka,vjerujem, međutim, da nas može privesti esenciji. Dobra komorna izvedba velike drame bježi od ilustracije i traži njeno poetsko ishodište. Realizira ga prvenstveno u glumcu. I kada sam radio svoje najveće ansambl predstave, nikad mi glumac nije bio tek instrument za izražavanje ideja, puki prenositelj koncepta, nego konačni sadržaj teatra, izraz živog ljudskog duha na sceni. U ovo vrijeme agresivne, često površne „redateljštine“, pokušat ću i glumcu i jakoj poetskoj riječi vratiti glavnu ulogu u kazališnom činu.
Zašto Cyrano na početku
Prva predstava teatra Manje je više jest Cyrano de Bergerac, Rostandova romantična ljubavno-herojska drama od tridesetak uloga, prerađena, u našoj izvedbi, za pet glumaca. Znam da vremena nisu nimalo romantična, ni herojska. Svi smo mali, prestrašeni, emocionalno zgrčeni, umreženi u sumnjivu društvenost, pripadamo ovoj ili onoj opciji, postali smo brojevi statistika, nema nas, zapravo! Nadam se da će nas Cyrano podsjetiti da se još uvijek može voljeti, da se može živjeti i kao ponosni beskompromisni pojedinac, da je najjači čovjek sam. Mislim da nam treba takvo ohrabrenje.
Drugi naslov ove sezone je Držićev Skup, komedija o pogubnoj moći novca. Čini mi se da je i u ovom slučaju već sam tema dovoljan razlog za predstavu. Osim toga stalno smo teatarski dužni tom genijalnom „našijencu“. Kažu neki „ter njeki“ da je teško razumjeti taj starodubrovački govor. Ne vjerujem! Kada je Držić nerazumljiv znači da mu mi, kao interpreti, nismo kazališno dorasli. Pokušat ću sa svojim umjetničkim prijateljima razbiti tu opasnu predrasudu.
Dalje?
Raskoljnjikov po romanu Zločin i kazna F. M. Dostojevskog, Horvat kao kompilacija Krležinog Vučjaka i Logora, Cervantesov Don Quijote…..
Vizija je, mislim, jasna – nadam se da ćemo imati umjetničke, a uz pomoć cekatea i organizacijske snage da je ostvarimo.