Dramska radionica za mlade (15-18)
Od teksta do uloge
voditeljica: Iva Srnec Hamer, mag. art., kazališna redateljica i dramska pedagoginja
mjesečna članarina 200 kn
lokacija: Centar za kulturu Trešnjevka, Park Stara Trešnjevka 1 (na pozornici i u učionici 3)
maksimalan broj polaznika: 20
početak rada: 4.10.2022
utorkom od 20.00 do 21.30
predbilježbe i prijave: https://forms.gle/cuJcYJWpk5JRGP5r8
O radionici:
Radionica je namijenjena mladima koji žele otkriti rad na ulozi kroz raznovrsne tekstualne predloške. Idealna za rad na monolozima, pripreme za audicije ili glumačke akademije. Na kraju radionice postoji mogućnost oglednog sata ili produkcije uz dogovor s voditeljem. Teme koje radionica obrađuje su:
- STRUKTURA PRIZORA: učenje o važnosti prostora, vremena, dramska napetost, učenje o strukturi dramskog prizora i drame, monolog, dijalog
- RAD NA LIKOVIMA: razumijevanje i kreacija dramskog lika, kreiranje dramskog lika kroz improvizacije, život lika unutar drame, prepoznavanje ciljeva i motivacije lika te samostalno pronalaženje načina za ispunjenje tih ciljeva , likovi u međusobnim odnosima, kreiranje fizičkog postava lika i stvaranje uloge
- RAD NA TEKSTU: upoznavanje s književnim rodovima, upoznavanje s zakonitostima poezije, upoznavanje sa zakonitostima dramskog djela; čitanje odnosa unutar dramskog djela, upoznavanje s skrivenim značenjima unutar teksta; kreiranje likova iz tekstualnog predloška
UMJETNIČKI CILJEVI
- upoznavanje kazališnog medija, osnovna teatrološka terminologija (scena, dramski tekst, predstava, improvizacija, upoznavanje s osnovnim scenskim prostorima, kazališno osoblje, monolog, dijalog)
- edukacija polaznika o samom pojmu kazališta , te o primjeni kazališnih metoda u svakodnevnom životu
- edukacija o primjenama kazališnih metoda za poticanje kreativnosti prilikom čega se otvaraju putovi za kreativno razmišljanje i u drugim djelatnostima, te u svakodnevnom života
- kroz tu suradnju da se razviti neki zajednički projekti u vidu malenih cjelina-predstava
PEDAGOŠKI CILJEVI
- rad na samopouzdanju i razvijanju pozitivne slike o sebi
- učenje o procesu rada na predstavi te upoznavanje s elementima predstave
- poticanje timskog rada, razvijanje dobrih odnosa unutar grupe
- poticanje grupnih i individualnih mogućnosti u polaznika
- razvoj spontanosti i kreativnosti
- razvijanje svijesti o ljudima i životu oko sebe,
- izražavanja vlastitog mišljenja i ideja,
- svladavanje nelagode
- izražavanja vlastitog mišljenja i ideja,
- razvijanje sposobnosti donošenja vlastitih odluka i djelovanja u određenoj situaciji
- razvijanje kritičkog mišljenja
- prepoznavanje i artikuliranje vlastitih emocija
- preuzimanje odgovornosti
- emocionalno otvaranje
METODIKA RADA
Radionica obuhvaćaju rad u grupi, rad u parovima i individualni rad s polaznicima kroz vježbe osvješćivanja tijela, glasa, prostora i odnosa s partnerom. Kroz vježbe dramskog izraza mogu se obraditi određena dramska djela i upoznati polaznike s poezijom. Radionica počinje sa zagrijavanjem koje se sastoji od osnovnih glumačkih vježbi i igara za zagrijavanje tijela, upoznavanje grupe, rada na glasu, imaginaciji, izražavanju i artikulaciji vlastitih emocija, relaksaciji, lakoći itd. Drugi dio radionica obuhvaća rad na zadanoj temi, tekstu ili lektiri, te improvizacije prema odabranim tekstovima. Na kraju radionice može se izvesti prezentacija rada ili predstava s kojom ćemo zaokružiti naš cjelokupni rad.
Ostala metodološka sredstva:
- dramske igre, improvizacijama na zadane teme (vođena mašta, dirigirana improvizacija, monolog, dijalog)
- vježbe koncentracije i uživljenosti u scenskoj igri, igre s predmetima i objektima) mima/pantomima (vježbe oslobađanja pokreta)
- pričanje i čitanje priča različitih autora
- stvaranje priča na temelju glazbenih i likovnih izvora,
- rad na manjim dijelovima teksta ili rad na određenim dramskim prizorima
- dramske igre i vježbe suradnje, vježbe samopouzdanja, vježbe samo osjećanja, samopromatranja i promatranja, vježbe aktivnog slušanja, vježbe partnerstva
- dramske igre, razgovor
- vježbe pisanja kratkih dijaloških prizora ili monologa
- vježbe odnosa pojedinac- grupa i analiza
- unutarnji monolog, improvizacije
O voditeljici:
IVA SRNEC HAMER upisuje Hrvatske studije 2002. godine, odsjek kroatologije i filozofije, a 2006. godine na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu odsjek Kazališne režije i radiofonije. 2013. godine stječe zvanje Magistra kazališne režije i radiofonije diplomskom autorskom predstavom „Ulice u jesenje jutro“ te pisanim radom „Poezija i kazalište“.
Ostale režije uključuju:
- „Umorne priče”, prema novelama Antuna Gustava Matoša; predstava je nastala kao prva suradnja Empiria teatra i produkcijske kuće Eurokaz (2021.)
„Robin Hood”, dječja predstava u produkciji gradskog kazališta Dubrava (2020.) - „Pjesma cvrčka“ prema noveli M. Krleže „ Cvrčak pod vodopadom“ u produkciji kazališta EUROKAZ, koja uz profesionalne glumce u izvedbeni proces uključuje deset osoba starijih od 54 godine u sklopu projekta ‘Scenska kreativnost u starijoj dobi’. ( 2019.)
- „Kraljevna na zrnu graška“, predstava za djecu u produkciji Gradskog kazališta Dubrava (2019.)
- „Duet za jednog“, prema tekstu Toma Kempinskog u produkciji Točke na i, Centra za mlade Ribnjak (2018.)
- „Mala sirena“, mjuzikl za djecu u produkciji Gradskog kazališta Žar ptica (2017.)
- „Metoda za brak“, autorska predstava u produkciji Hit teatra (2015.)
- „Galicija ( M. Krleža)“ u produkciji Akademije dramske umjetnosti, Točke na i, Centra za kulturu Trešnjevka i Filozofskog fakulteta u Zagrebu (2014.)
- „Hocus Pocus –priča iz Freakwoodske šume“ (2011.), rock opera za djecu i mlade u koprodukciji HNK Varaždin i Točke na i , skladatelja Igora Tatarevića prema librettu Ivice Krajača
- „Samo jučerašnja vijest“ u produkciji kazališta EXIT ( 2009.)
Ostvarila je i dvije suradnje sa Zagrebačkom filharmonijom i Hrvatskom glazbenom mladeži: simfonijski koncert R. Korsakov: Šeherezada (2011.) te simfonijski koncert Wagner i Verdi online (2013.)
Koordinatorica je dramskog studija i dramski pedagog u Gradskom kazalištu Trešnja.
© photo: Robert Gašpert za Story