18. TREPS FESTIVAL PLESA: REZULTATI

Čestitamo svim dobitnicima, kao i svim sudionicima i vidimo se na 19. TREPSu u od 12. do 28. travnja 2024.

Fotografije s 18. TREPS festivala dostupne su na poveznici. Za video snimke nastupa pošaljite upit na treps(at)cekate.hr

 

Ocjenjivački sud 18. TREPS festivala u sastavu: Ljiljana Gvozdenović, Kornelija Kosanović Drvar, Andrei Izmestjev, Tihana Stmečki i Una Štalcar Furač dodijelijo je Grand prix žirija. Od 109 prikazanih koreografija te 981 plesača u dobi od 3 do 25 godina ocjenjivački sud je proglasio:

1. NATHALIE NUJSTER najboljom izvođačicom cjelokupnog 18. TREPS festivala za izvedbu koreografije BEAUTY IN VIOLENCE Pinokio kluba za djecu

1. HARMONIJU NARODA Plesnog studija Stanica br. 5 najboljom koreografijom 18. TREPS festivala

2. OOPA! UO Plesne radionice Ilijane Lončar drugom najboljom koreografijom 18. TREPS festivala

3. LaLa LAND Plesnog studija Edite Cebalo trećom najboljom koreografijom 18. TREPS festivala

 

 

PRIZNANJA ZA NAJBOLJU KOREOGRAFIJU U PLESNOJ I DOBNOJ SKUPINI dobile su koreografije

 

A: 3-6 godina

B: 7-9 godina

C: 10-12 godina

D: 13-16 godina

E: 16 i više godina

 

TREPSIĆ

 

A Aladinova družina Plesni studio Svijet plesa

 

BALET

 

B Polkica Plesni studio Edite Cebalo
C Vještičja juha Baletni studio Jastrebarsko
D Pas de quatre Studio Maxi Dance
E Basso Gioiosa Divertimento – studio povijesnog plesa

 

SUVREMENI PLES

B Raspadnuto-složena UO Plesna radionica Ilijane Lončar
C Pink Panter Plesni studio Vindi
D Ruke Glazbena mladež Kopprivnica
E La linea Plesni studio Vindi

 

SHOW I JAZZ DANCE

 

B Lala Land Plesni studio Edite Cebalo
C Golubica mira Plesni klub Megablast
D They gotta go! Plesni klub „Vruća čokolada“, Split

 

URBANI PLESNI STILOVI

 

B Run for cover Plesni klub Transform
C Feel Good SPK Zagreb
D How to bild a relationship? Plesni klub Stanica br. 5
E Harmonija naroda Plesni klub Stanica br. 5.

 

 

18. TREPS susreti plesnih grupa: REZULTATI

Izvješće žirija

Fotografije su dostupne na poveznici

Raspored 18. TREPS festivala

Balet

Kako povijesni plesovi nemaju svoju kategoriju uvršteni su pod kategorijom balet a nastup (Basso GioiosaDivertimenta – studio povijesnog plesa bio je izuzetno zanimljiv u koreografiji Vlaste Rittig te uvježban i svjež u svojoj interpretaciji.

Baletni studio Jastrebarsko predstavio se s Vještičjom juhom, plesom u duhovitoj koreografiji Svetlane Lukić. Brojnost izvođača i njihov izražajan nastup, uvježbanost zadanih elemenata  zaslužuje prolaz u završnicu.

Plesni studio Edite Cebalo sa nastupom Polkica, bio je vrlo uvježban unatoč zahtjevnosti koreografije izveden bez greške. Mladi plesači pokazali su zavidno umijeće i disciplinu u pokretu, veselje i radost plesanja. Bilo je to jedno od osvježenja večeri.

Udruga za klasični balet Vindija sa Zaigranom pričom predstavio je doduše mali broj izvođača ali vrlo uvježban i uzrastu djece prilagođen nastup koja su očito uživala u svom nastupu na pozornici.

Studio Maxi Dance sa brojem Pas de quatre, u
koreografiji Dana Radu Boeru bio je iznimno zanimljiv. Prilagođen uzrastu i znanju plesača u čistoj klasičnoj koreografiji predstavljen je ozbiljan rad mentora i koreografa koji uz tri djevojke predstavlja i jednog muškog plesača koji je nastupio vrlo sigurno izvodeći zadane klasične elemente s uspjehom. Pokazani su i osnovni elementi duetnog plesa te izražavamo nadu u daljnji napredak ove grupe.

Žalosti nas činjenica da je prijavljeno malo nastupa klasinog baleta. Preostaje nam svima da to budućnosti ispravimo i potčiemo rad na klasici.

Ljiljana Gvozdenović, Andrej Izmestjev, Maja Đurinović

Suvremeni ples i modern

U tri dana Susreta plesnih grupa u kategoriji „Suvremeni ples“ u službenom programu je nastupilo 15 plesnih skupina/studija/radionica te, izvan konkurencije, jedna umjetnička škola („Fortuna Pintarić“ iz Koprivnice). Od 32 plesne točke žiri je trebao odabrati i odabrao je 10 najuspješnijih za 18. TREPS festival plesna.

Najbrojniji u smislu prikazanih koreografija (u 3 dobne skupine), i dobro poznati plesni studio, UO Plesna radionica Ilijane Lončar u svakom pogledu održava visoke kriterije rada. Koreografije su osmišljene. izrađene i primjerene uzrastu, kao i odabir glazbenog predloška. Od šest vrlo kvalitetnih radova, najviše ocjene su dobila dva specifična. Solo Raspadnuto-složena je impresivan u izražajnosti male plesačice koja suvereno vlada scenom, dok je Ooopa! rijetko duhovito, kazališno zaigrana i odigrana koreografija.

Jednako čvrsto pedagoški i koreografski, i u više dobnih skupina, predstavljeni su radovi Plesnog studija Vindi i Plesnog teatra Sjene. Iz studija Vindi visoko su se plasirale La linea bogatog i originalnog plesnog vokabulara i Pink panther, zanimljiv u svojoj koreografskoj jednostavnosti koja podupire dramaturšku razradu priče. A iz Sjena odličan duet nijansiranih eforta Vjeruj mi i tehnički uvjerljiva, izražajna, razigrana grupna koreografija In the sewers.

Iskrice Plesnog kristala je dobro organizirana i prostorno dinamična koreografija za veliku skupinu malih plesačica koje se sigurno i radošću kreću pozornicom.

Studio Maxi Dance se uspješno predstavio s koreografijom Sestre. Poznati glazbeni predložak je postavljen u ključu kazališne igre na temu naslova, jednostavno i duhovito, što je razvidno podržano kostimom.

Glazbena mladež Koprivnica je oduševila plesno-kazališnom cjelinom Ruke, originalnim, u svim segmentima promišljenim radom koji je izveden angažirano i sa stavom.

Pinokio klub za djecu je nastupio s jednom plesačicom, ali solo Beauty in Violence je pokazao visoku razinu plesne izražajnosti povezane s tehničkom vještinom, i to je nesumnjivo jedan zanimljiv prostor na korak od profesionalne scene.

Za kraj jedna primjedba, koju često ponavljamo, ali s razlogom. Sve skupine su pokazale, u najmanju ruku, korektne koreografije, koje su tehnički uvježbano izvedene, ali su mnoge izgubile na prijenosu i izražajnosti jer se činilo da su mladi plesači fokusirani na što vještije izvođenje sekvenci. Pri čemu su zaboravili disati, gdje je unutarnji impuls pokreta i razlog plesanja. To je ono što razlikuje ples kao sportsku disciplinu i ples kao estetski (umjetnički) odgoj.

Maja Đurinović, Una Štalcar Furač, Ljiljana Gvozdenović, Andrej Izmestjev

 

IZVJEŠĆE

 

U tri dana Susreta plesnih grupa TREPS u kategorijama show dance/jazz i urbani plesni stilovi, nastupilo je 46 koreografija. Žiri je odabrao 5 koreografija iz područja urbanih plesnih stilova i 10 koreografija iz područja show-a i jazz-a koje prolaze u završnicu TREPS-a 2023. godine.

 

Urbani plesni stilovi

 

Koreografija Harmonija naroda  ­-  Plesnog kluba stanica br.5  je ugodno iznanađenje. Kako koreografski tako i samim izborom glazbe. Glazbu baziranu na etnu prati dobro osmišljeni pokret koji je dodatno i naglašava. Iako koreografija spada pod urbani ples, vješto se provlače elementi narodnih plesova. Plesači su dobro  uvježbani i odlikuju se kvalitetnom artikulacijom pokreta. Sveukupni odličan dojam zaokružuje i dobar izbor kostima.

Plesni klub stanica br.5 se predstavio i s koreografijom How To Build A Realtionship? u kojoj se istaknula raznolikost plesnog materijala i vokabulara kao i spremnost izvođača da jasno i suvereno prenesu koreografsku ideju publici.

 

Run for cover  u izvedbi Plesnog kluba Transform od samog početka pa do kraja baca vas u školske prostore i „ne da vam disati“. Energija i raznoliki pokret odlično prati nezaobilaznu tematiku današnjice: nasilje među vršnjacima. Možda se koreograf nije bavio time, ali se stiče takav dojam. Mladi plesači proživljavaju svaki pokret pa time prenose na publiku emocije i jak utisak. Upotreba rekvizita i njihovih korištenja su sjajno osmišljeni i uvježbani.

 

Plesni centar Zagreb by Nicolas-SPK Zagreb predstavio se s koreografijom Feel Good koja je nošena energijom najavljenom i u samom nazivu koreografije! Osim zanimljive igre s ritmom u odnosu na glazbu koja i samu publiku poziva na ples u gledalištu, pohvaljujemo to da ples nije podređen tehničkoj izvedbi i izvježbanosti već je zaista jasno da djeca uživaju u onom što izvode. Sjajna grupna energija!

Plesni klub B residence predstavio se koreografijom Old vs. New te se istaknuo specifičnošću plesnog vokabulara i nevjerojatnom energijom koja probija 4. zid i prenosi se na publiku.

 

Show i Jazz dance

Trepsić

 

Plesni studio Edite Cebalo je sa izvedbom koreografije Lala Land  , vratilo mnoge u vrijeme kada su počeli plesati: radost i veselje! Razigrana koreografija sa pozitivnom energijom, uvježbana sa prilagođenim, ali i tehnički zahtjevnim jazz pokretima za tu dob. Mladi plesači pokazali su zavidno umijeće i disciplinu u pokretu, veselje i radost plesanja.
Isti studio se predstavio i sa koreografijom  Kišni dan koja nas je vratila u sjajne 80e kada je jazz dance bio „vladar“ plesne scene i filmova širom svijeta. Čisti i jasan pokret, sa priličnom tehničkom zahtjevnosti, mladi plesači su izvodili sa poželjnom energijom koja je tipična za jazz dance. Koreografija dobro osmišljena kao i upotreba rekvizita (kišobrani!). Ono na što bi trebalo dodatno obratiti pozornost je „rezanje“ glazbe (glazba je doslovno rezana).

U show i jazz kategoriji Plesni klub „Vruća čokolada“ se predstavio s koreografijom They Goota Go. Snažna poruka koreografije ne bi mogla biti prenesena bez nevjerojatno moćne grupne energije koju plesači grade. Koreografija je također oblikovana zanimljivim prostornim formacijama i promjenama koje svako toliko osvježe pogled. Bring the Lion Out je druga koreografija s kojom se predstavio Plesni klub „Vruća čokolada“ u ovoj kategoriji. Pohvala plesačicama koje uspijevaju održati ritmičku i tehničku točnost izvedbe uz zahtjevnu glazbu i plesne elemente. Predlažemo poraditi na ekspresiji i prenošenju ideje koreografije gledateljima – kako intenzivnije proživjeti pokret, pustiti da pokret prožme cijelo tijelo, da pokret postane velik i zauzima što više prostora, da svaka izvođačica osjeti „lavicu u sebi“.

 

Plesna udruga Gesta  sa svojom koreografijom Stjuardese pokazala je odličan Theatre jazz (kazališni jazz). Mlade plesačice su nas uvele u svijet stjuardesa koje su stalno na putu, nose život u svojim torbama, koferima. Iako su po cijele dane u cipelama s visokim potpeticama (a to je zasigurno jako naporno), stjuardese su uvijek ljupke i elegantne. Upravo te činjenice su nam prenijele mlade plesačice udruge Gesta izvodeći većinu koreografije na poluprstima te u niti jednom trenutku ne gubeći eleganciju i lakoću pokreta.  Odlično osmišljena koreografija i korištenje rekvizita, te odličan izbor glazbe (Jet Set“ iz mjuzikla Catch Me If You Can).

Plesna udruga Gesta se predstavila i s  koreografijom Putovanja koja je osvježila pozornicu idejom putovanja. Pohvale na izboru zanimljive teme primjerene uzrastu, a savjetujemo pronalaženje još načina kako oslikati putovanje na pozornici – promjena formacija, kružno kretanje, korištenje ulica, razbijanje frontalnosti i unisonosti.

Koreografija Commitement Plesne grupe Flame, dokazala je kako se i klasičnijim izborom glazbene pratnje može oblikovati vrlo zanimljiva i bogata koreografija. Pohvale plesačicama na sjajnoj tehničkoj izvedbi koreografije, a savjet za daljnji rad je razmisliti o mogućim dinamičkim promjenama unutar koreografije koje bi mogle slijediti uslijed gradacije glazbe.

Plesni studio Transform se predstavio koreografijom Popcorn Time koja je nošena zanimljivom i komičnom idejom obuzdavanja kokica, ali i odličnom tehničkom pripremljenosti mladih plesačica i plesača. Savjetujemo pokušaje razbijanja frontalnosti i pronalaženje još mogućih načina kako da se tema koreografije prožme kroz cijeli ples – za sad ju prepoznajemo samo na početku i na kraju koreografije.

Koreografija The Heist Plesnog studia Svijet plesa prenosi zanimljivu koreografsku ideju koju plesačice vješto prate. Savjetujemo istraživanje mogućnosti promjene ritma u koreografiji i rad na izražajnosti izvođačica kako izabrana glazba ne bi „progutala“ izvedbu.

Solo Golubica mira iz Plesnog kluba Megablast je tehnički iznimno zahtjevna koreografija koju plesačica gotovo savršeno izvodi. Pohvale na „osvajanju“ scene i hrabrosti!

Zahvaljujemo svim plesnim klubovima i pedagozima na sudjelovanju u Susretima plesnih grupa TREPS kao i na njihovom trudu da se ples prenosi, izvodi i uči! Voljeli bismo skrenuti pažnju na to da tehnička izvedba i točnost jesu važne, ali najvažnije je da djeca uživaju i razumiju ono što izvode kao i da stoje iza ideje koreografije. 

 

Kornelija Kosanović Drvar, Tihana Strmečki, Una Štalcar Furač

 

TREPSić

Stručni žiri u sastavu Ivana Bojanić, Liljana Gvozdenović i Una Štalcar-Furač odlučio se da će pet koreografija iz programa Trepsića održanog 13. i 14. svibnja 2023. godine, ući u finalni program 18. TREPS susreta plesnih grupa.
 
Izabrane koreografije isticale su se svojom originalnošću koreografskih ideja i zrelom izvedbom malih plesača i plesačica.
 
Baletni studio Jastrrbarsko predstavio se s koreografijom “Polkica” kojom su plesačice pokazale sposobnost velike koncentracije i dosljedne izvedbe koreografije.
 
Dječji vrtić Vrapče se predstavio s dinamičnom i pamtljivom koreografijom “Volim se gibat” unutar koje posebno zamjećujemo zanimljiv i raznolik plesni vokabular.
 
Plesni studio Svijet plesa se predstavio s koreografijom “Aladinova družina” u kojoj prepoznajemo kompletno podudaranje ideje koreografije, zrelosti plesača i zahtijevnosti elemenata s dobi i dinamikom grupe.
 
“Queen of the Hearts” je koreografija Plesne skupine M-Aerobic Superbody koja prenosi lijepu poruku i predstavlja podržavajuću grupnu dinamiku i koncentraciju izvođačica.
 
Koreografija “Mornari” Plesnog studia Megablast odmah plijeni koncentraciju sjajnim kostimima, razigranom prostornom dinamikom i zahtjevnim formacijama.
 
18. TREPS: REZULTATI
Skip to content