Upišite svoje dijete u lutkarsku radionicu. Upisi su od 1. do 26. 9. a rad započinje 5. 10. 2015. i traje sve do kraja školske godine. Cijena je 200 kuna na mjesec. Radionice će biti u Domu kulture Prečko, Prečko 2a, utorkom od 19 do 20.30 sati.
Informacije: 01/3695 457, 01/3027 411 i tnt@cekate.hr, upisi u Centru za kulturu Trešnjevka, Park Stara Trešnjevka 1
Lutka je za dijete najbolji način da se uđe u svijet umjetnosti: u likovnost, književnost, kazališnu umjetnost… Dijete izrađuje lutku, oživljuje je u smišlja za nju povijest i priču u koju se lutka uključuje. U tom procesu dijete zaboravi na strah od javnog nastupa i svladava stid. Razvija kreativnost i svijest o tome da može oblikovati neživu tvar i da joj može dati život.
Osnovnoškolska grupa
Dob polaznika: 7 – 12 godina
Broj polaznika: 10
Trajanje: 90 minuta (1 termin tjedno)
Lutkarstvo kao umjetnost u svojem izričaju spaja razne umjetnosti (likovnu, glazbenu, plesnu i dramsku umjetnost). Potiče razvoj motoričkih sposobnosti, vizualno, kreativno i likovno doživljavanje okoline, razvija socijalne i komunikacijske sposobnosti, te potiče timski rad. Stoga je lutkarski studio odličan izbor jer profilira i dopušta djeci da odaberu aktivnosti u kojima se bolje osjećaju ili pak nastavljaju razvijati sve svoje vještine u lutkarstvu kao samosvojnoj umjetnosti.
Pristup svakom djetetu je individualan. Kroz radionicu djeca si pružaju pomoć i podršku, komuniciraju, opuštaju se te stječu samopouzdanje i razvijaju osjećaj za grupni scenski rad.
SADRŽAJ I CILJEVI RADA LUTKARSKOG STUDIJA
Izrada lutaka i likovni izričaj
Polaznici lutkarskog studija sami izrađuju lutke koje se pokazuju na oglednom satu, izložbi ili pak u završnoj produkciji. Lutke koje djeca izrađuju prikladne su njihovoj dobi. Materijali koje odabiremo su jednostavni i često su dio naše svakodnevnice, tako da se djeca ekološki osvješćuju te važnost pridonose odabiru materijala, a ne njegovoj materijalnoj vrijednosti. Nastojimo pokazati da uz vrlo jednostavne materijale mogu nastati zanimljive scenske lutke. Djeca se upoznaju s različitim tradicionalnim i modernim lutkarskim vrstama: ručne lutke, ginjoli, zijevalice, štapne lutke, marionete, maske, kazalište sjena, kazalište papira, kazalište predmeta itd.
- Animacija i scenski pokret
Nakon izrade lutaka slijedi njihovo animiranje (anima (lat.) duša, duh) ili oživljavanje. Ovo je izuzetno bitan segment jer se djeca susreću s izazovom kako oživiti predmet / lutku. Taj izazov ponekad predstavlja više problema odraslima nego djeci. Djeca se uče osnovnim zakonitostima lutkarstva i lutkarskih tehnika. Tražimo prikladan glas i kretanje lutke te odnos s animatorom. Također se radi na scenskom pokretu, koji bismo jednostavnije nazvali vježbe u prostoru. Kroz razne vježbe djeca shvaćaju i osvješćuju razliku između prostora i scenskog prostora, odnos publike i glumca, oslobađaju se u prostoru te postaju svjesni svog tijela i partnera na sceni, a ujedno razmišljaju i o osnovnim zakonitostima scene i mizanscene.
- Tekst i vježbe glasa i govora
U lutkarstvu tekst može i ne mora biti polazište za rad, ali je bitan za osvještavanje glasa i govorne vježbe. Posebno je bitno pronaći „pravi“ glas za lutku koju animiramo. Cilj govornih vježbi i rad na pamćenju te interpretaciji teksta je oslobađanje glasa, savladavanje treme, što svakako utječe i na svakodnevnu komunikaciju i razvijanje retoričkih sposobnosti. Djeca, uz pomoć voditelja, odabiru tekstove koje će prirediti za lutkarsko kazalište. Zanimljivo je vidjeti kako će djeca prilagoditi priču i u njoj pronaći elemente bitne i interesantne lutkarskom kazalištu. Također je bitno djeci pustiti odabir glazbe, scenografije, kostima itd., a sve to vodi stvaranju jedne cjelovite lutkarske predstave koju će se moći pogledati na završnim produkcijama.
PROGRAM RADA LUTKARSKIH RADIONICA
Međusobno upoznavanje djece i voditelja, igre upoznavanja i stvaranje osjećaja grupe te prilagodba na radni prostor i radne aktivnosti.
Upoznavanje djece s kazalištem, ispred i iza pozornice te učenje ponašanja u kazalištu te kazališne terminologije.
Upoznavanje djece s lutkarstvom, razgovori o predstavama koje su djeca gledala i njihovoj viziji lutkarstva.
Upoznavanje s tipovima scenskih lutaka, zakonitostima njihove izrade i lutkarskim tehnikama te izvedbenim prostorom, scenskom rasvjetom, tonom, rekvizitom šminkom itd.
Upoznavanje s lutkarstvom kao sintetskom umjetnošću koja obuhvaća glazbu, likovnost i glumu.
METODE I SREDSTVA RADA
Lutkarsko-likovno-radionički dio: crtanje, modeliranje, kaširanje, gipsanje, šivanje itd. (učenje rukovanja prikladnim priborom)
Animacijski dio: savladavanje osnovnih zakonitosti lutke (nivo,disanje, pogled, hod, govor itd.)
Igre: dramske igre i igre imaginacije, improvizacije, oslobađanje mašte, osvještavanje scenskog prostora i partnera te scenski govor
Tekst (priča): upoznavanje s dječjom literaturom koja je lutkarski zanimljiva i poticajna.
Glazba i pokret: igre u prostoru koje uz glazbu oslobađaju pokret, razvijaju osjećaj za ritam, tempo i sl.