Oblikovatelj svjetla i autor knjige “Uvod u kazališnu rasvjetu” Aleksandar (Saša) Mondecar od ponedjeljka 1. listopada do subote 6. listopada od 17 do 21 sat u Centru za kulturu Trešnjevka vodit će Seminar o kazališnoj rasvjeti od tehnike do dizajna.
Prijaviti se možete putem e-maila na tnt@cekate.hr, a u prijavi je potrebno navesti ime i prezime, datum rođenja, oib, adresu stanovanja te napisati koje je vaše dosadašnje znanje o scenskoj rasvjeti ili popuniti online obrazac na poveznici. Cijena pohađanja seminara je 1200 kuna. Uz predočenje potvrde za članove Hrvatskoga društva dramskih umjetnika 800 kuna te za studente Akademije dramske umjetnosti 600 kuna.
PLAN I PROGRAM
IDEJA proizlazi iz dramaturgije komada (zajedništvo autora)
svaki sudionik posebno
analiza, kritika, argumenti
ARGUMENT: VIDLJIVOST, DRAMATURŠKA TOČNOST, ATMOSFERA, AMBIJENT, PERSPEKTIVA, FOKUS PAŽNJE, DRAMATURŠKI LUK SVJETLA.
- Atmosfera prostora i atmosfera stanja/ ista atm. Prostora , a promjenom svjetla dočaravamo promjenu stanja
- vrste elektromagnetskog zračenja:
gama zračenje (γ-zrake)
rendgensko zračenje (X-zrake)
ultraljubičasto zračenje
vidljivo zračenje (svjetlost) vidljivi spektar
infracrveno zračenje
mikrovalno zračenje
radiovalovi - upoznavanje s principom rasvjete i izvorom svjetla
što osvjetljavamo
zašto
prisutnost izvora svjetla - karakteristike svjetla
jačina
distribucija
boja - rasvjetna tijela
reflektori
ostali izvori svjetla - način primjene rasvjetnih tijela
što postižemo pojedinim izvorom
zašto postoje različiti izvori - odabir rasvjete
pravilni odabir rasvjetnih tijela prema potrebama - Kod odabira aparata važno je znati što
želimo na pozornici vidjeti
kako vidjeti
kada vidjeti
iz kojeg smjera
je li izvor prirodan ili umjetan (ovisi o priči ) - Koja je količina aparata potrebna da bismo kroz cijelu predstavu imali sve osvijetljeno kako traži dramaturgija (priča) , atmosfera , ambijent, likovnost, perspektiva, vidljivost prostora u kojem se aktualna radnja odvija( da ne izgleda da su glumci u svemiru tj. u nikakvom prostoru).
- fokusiranje
na koji se način pravilno fokusira
preklapanje snopova svjetla
preklapanje projekcije snopa - goboi i grafizam
zašto se upotrebljava i kada
efekt Tyndall na zrake projekcije - organsko svjetlo
vidljivi izvori svjetla - odnos svjetla i materijala
refleksija, apsorpcija, transmisija, refrakcija ( lom svjetla ) - Osnovne karakteristike kromatskih boja
ton (pojam vezan za ime boje npr. crvena, zelena)
svjetlina (ovisi o intenzitetu zračenja)
zasićenost (ovisi o čistoći boje). - Komplementarnost boja (Ostwaldov trokut) krug boja
Boje nasuprot od kojih jedne nema u drugoj - Dopplerov efekt
Dopplerov efekt je promjena promatrane valne duljine vala zbog međusobnog približavanja ili udaljavanja izvora vala i promatrača. Valne duljine spektralnih linija svjetlosti povećavaju se (pomiču prema crvenom području spektra) kada se izvor udaljava, a smanjuju se (pomiču prema plavom području spektra) kada se izvor približava promatraču. Proučavanjem Dopplerova efekta svjetlosti zvijezda i drugih nebeskih objekata može se odrediti radijalna brzina njihova gibanja. - koloristika
spektar
apsorpcija vidljivi spektar - filtriranje
podjela,objašnjenje,primjena filtera
komplementarnost - temperature svjetla
Izvori ( žarulje) kelvinaža
toplo hladno - pigmentacija
jedna boja u drugoj - zasićenje bojom
količina boje u filteru - perspektive
vrste perspektive
koloristička perspektiva
atmosferska - usmjeravanje pažnje
punktovi, promjene,važnost u sceni - povezanost s projekcijama
pratiti koloristiku za dobiti 3D
pratiti dubine
način osvjetljavanja
horizonti - projekcije
važnost statične i dinamične vezano za dramaturgiju - dramaturgija svjetla
dramaturški luk unutar scena i cijele predstave
vezano za dramaturgiju predstave - emocija slike likovni elementi
- fokusiranje radnje likovni elementi
- promjena slike svjetlom dinamički elementi
- atmosfere
vezano za dramaturgiju
scenografiju
ambijent
stanje i emocija ( isti ambijent a promijenjena atm . stanja ) - ambijenti
vezano za scenografiju
dramaturgija - vizibilitet
mizanscena, promet,važnost - promišljanje prostora scene
osvjetljavanje prostora vezano za dramaturgiju - promjene
Metodologija - planiranje pre. i postprodukcija
priprema aparature,efekta,dramaturgije,nacrt plana,fotografije - princip osvjetljavanja dramskih i plesnih programa
Raspored - dizajn
kompletan program - praktičan rad
Primjena naučenog