Oblikovatelj svjetla i autor knjige “Uvod u kazališnu rasvjetu” Aleksandar (Saša) Mondecar od ponedjeljka 1. listopada do subote 6. listopada od 17 do 21 sat u Centru za kulturu Trešnjevka vodit će Seminar o kazališnoj rasvjeti od tehnike do dizajna.

Prijaviti se možete putem e-maila na tnt@cekate.hr, a u prijavi je potrebno navesti ime i prezime, datum rođenja, oib, adresu stanovanja te napisati koje je vaše dosadašnje znanje o scenskoj rasvjeti ili popuniti online obrazac na poveznici. Cijena pohađanja seminara je 1200 kuna. Uz predočenje potvrde za članove Hrvatskoga društva dramskih umjetnika 800 kuna te za studente Akademije dramske umjetnosti 600 kuna.

 

PLAN I PROGRAM

IDEJA proizlazi iz dramaturgije komada (zajedništvo autora)
svaki sudionik posebno
analiza, kritika, argumenti

ARGUMENT: VIDLJIVOST, DRAMATURŠKA TOČNOST, ATMOSFERA, AMBIJENT, PERSPEKTIVA, FOKUS PAŽNJE, DRAMATURŠKI LUK SVJETLA.

  • Atmosfera prostora i atmosfera stanja/ ista atm. Prostora , a  promjenom svjetla dočaravamo promjenu stanja
  • vrste elektromagnetskog zračenja:
    gama zračenje (γ-zrake)
    rendgensko zračenje (X-zrake)
    ultraljubičasto zračenje
    vidljivo zračenje (svjetlost) vidljivi spektar
    infracrveno zračenje
    mikrovalno zračenje
    radiovalovi
  • upoznavanje s principom rasvjete i izvorom svjetla
    što osvjetljavamo
    zašto
    prisutnost izvora svjetla
  • karakteristike svjetla
    jačina
    distribucija
    boja
  • rasvjetna tijela
    reflektori
    ostali izvori svjetla
  • način primjene rasvjetnih tijela
    što postižemo pojedinim izvorom
    zašto postoje različiti izvori
  • odabir rasvjete
    pravilni odabir rasvjetnih tijela prema potrebama
  • Kod odabira aparata važno je znati što
    želimo na pozornici vidjeti
    kako vidjeti
    kada vidjeti
    iz kojeg smjera
    je li izvor prirodan ili umjetan (ovisi o priči )
  • Koja je količina aparata potrebna da bismo kroz cijelu predstavu imali sve osvijetljeno kako traži dramaturgija (priča) , atmosfera , ambijent, likovnost, perspektiva, vidljivost prostora u kojem se aktualna radnja odvija( da ne izgleda da su glumci u svemiru tj. u nikakvom prostoru).
  • fokusiranje
    na koji se način pravilno fokusira
    preklapanje snopova svjetla
    preklapanje projekcije snopa
  • goboi i grafizam
    zašto se upotrebljava i kada
    efekt Tyndall na zrake projekcije
  • organsko svjetlo
    vidljivi izvori svjetla
  • odnos svjetla i materijala
    refleksija, apsorpcija, transmisija, refrakcija ( lom svjetla )
  • Osnovne karakteristike kromatskih boja
    ton (pojam vezan za ime boje npr. crvena, zelena)
    svjetlina (ovisi o intenzitetu zračenja)
    zasićenost (ovisi o čistoći boje).
  • Komplementarnost boja (Ostwaldov trokut) krug boja
    Boje nasuprot od kojih jedne nema u drugoj
  • Dopplerov efekt
    Dopplerov efekt je promjena promatrane valne duljine vala zbog međusobnog približavanja ili udaljavanja izvora vala i promatrača. Valne duljine spektralnih linija svjetlosti povećavaju se (pomiču prema crvenom području spektra) kada se izvor udaljava, a smanjuju se (pomiču prema plavom području spektra) kada se izvor približava promatraču. Proučavanjem Dopplerova efekta svjetlosti zvijezda i drugih nebeskih objekata može se odrediti radijalna brzina njihova gibanja.
  • koloristika
    spektar
    apsorpcija vidljivi spektar
  • filtriranje
    podjela,objašnjenje,primjena filtera
    komplementarnost
  • temperature svjetla
    Izvori ( žarulje) kelvinaža
    toplo hladno
  • pigmentacija
    jedna boja u drugoj
  • zasićenje bojom
    količina boje u filteru
  • perspektive
    vrste perspektive
    koloristička perspektiva
    atmosferska
  • usmjeravanje pažnje
    punktovi, promjene,važnost u sceni
  • povezanost s projekcijama
    pratiti koloristiku za dobiti 3D
    pratiti dubine
    način osvjetljavanja
    horizonti
  • projekcije
    važnost statične i dinamične vezano za dramaturgiju
  • dramaturgija svjetla
    dramaturški  luk unutar scena i cijele predstave
    vezano za dramaturgiju predstave
  • emocija slike                                   likovni elementi
  • fokusiranje radnje               likovni elementi
  • promjena slike svjetlom   dinamički elementi
  • atmosfere
    vezano za dramaturgiju
    scenografiju
    ambijent
    stanje i emocija ( isti ambijent a promijenjena atm . stanja )
  • ambijenti
    vezano za scenografiju
    dramaturgija
  • vizibilitet
    mizanscena, promet,važnost
  • promišljanje prostora scene
    osvjetljavanje prostora vezano za dramaturgiju
  • promjene
    Metodologija
  • planiranje pre. i postprodukcija
    priprema aparature,efekta,dramaturgije,nacrt plana,fotografije
  • princip osvjetljavanja dramskih i plesnih programa
    Raspored
  • dizajn
    kompletan program
  • praktičan rad
    Primjena naučenog
Seminar o kazališnoj rasvjeti od tehnike do dizajna Saše Mondecara

Ključne riječi:

Skip to content