PRIJEDLOG KAZALIŠNOG PROGRAMA
Teatra na Trešnjevci
Centra za kulturu Trešnjevka u sezoni 2012. / 2013.

Igre oko ljubavi i smrti
Budući da je jedna od zadaća Centra za kulturu Trešnjevka da pruži mjesto za stvaranje i izvođenje predstava nezavisnim skupinama, suočeni smo s problemom vrlo raznovrsne ponude (kvalitativno, tematski i estetski) grupa koje vode umjetnici različitih naraštaja. Kako bismo održali kontinuitet izvođenja, stvorili i zadržali publiku, po naputku Ureda za kulturu, obrazovanje i šport grada Zagreba, predlažemo da se iduća sezona (2012. / 2013.) u Centru za kulturu Trešnjevka održi pod zajedničkim nazivom „Igre oko ljubavi i smrti“. Predstave koje predlažemo, koje su stigle na naš interni natječaj, a koje bi se nudile srednjoškolskoj publici  odabrane su tematski, estetski, po ugledu svojih autora i izvođača i po profesionalnosti koju oni garantiraju.
1.    Ecija Ojdanić / Ana Tonković Dolenčić: Miroslav Krleža „Bobočka“ (monodrama Ecije Ojdanić, režija Ivan Leo Lemo), Kazalište Moruzgva (pretpremijerno već odigrano na Krležinom festivalu na Gvozdu i na Prvom ljetnom diskontu kulture CeKaTea (namijenjeno srednjoškolskoj i odrasloj publici / lektira „Povratak Filipa Latinovicza“.  Premijera 25. Listopada 2012. u CeKaTeu.
2.    Zlatko Bourek: „Mister Ventrilok, umjetnik u trbuhozborstvu (Proslava 90. godišnjice g. Georgija Taborija  / „Ivek na baušteli“ (namijenjeno srednjoškolskoj i odrasloj publici). Glume: Đuro Roić, Mladen Čutura i Žarko Savić te Jasna Bilušić.
3.    „Djevojčica sa šibicama“, režija i dramatizacija Tomislav Pavković, naslovna uloga Lana Butorac Blaće (namijenjeno djeci i odraslima, novogodišnji, a potom i redovni program), Aplauz teatar
4.    „Ljubav ili smrt“ Ivana Kušana, redateljica Ivana Carolla Gatica, DK Smješko, glume Sven Mađarević, Helena Kalinić, Luka Juričić, Tomislav Krstanović, scenografkinja Dinka Jeričević, asistentica sc. Petra Held, dramatizirao Ladislav Vindakijević, namijenjeno višim razredima osnovne škole  – prva izvedba potkraj listopada 2012.
5.    „Samo bez emocija!“, autorska predstava Ivice Boban o svakodnevici (starijih i mlađih) ljudi koje ne želimo vidjeti, a koji možemo lako postati. Umjetnička udruga „Pozdravi“.
6.    Edmund de Rostand „Cyrano“ i Marin Držić „Skup“ u režiji Ivice Kunčevića. Autorski tim: Danica Dedijer (kostimografija), Ivica Prlender (scenografija), Neven Frangeš (glazba). Glume: Goran Grgić, Nataša Dangubić, Hrvoje Klobučar, Žarko Savić, Filip Ridicki. Isti glumački postav priprema oba naslova u sličnoj scenografiji. Prve izvedbe Cyrana u prosincu 2012. Premijera, dan za danom, bit će na proljeće 2013., predstava je nezahtjevne i mobilne scenografije, tako da može putovati, a sam program umjetničke udruge sadržan je i u njenu imenu: Umjetnička udruga Teatar manje-više. Namijenjeno srednjoškolcima („Skup“ je lektira !) i odraslima.
7.    Ljubav-fragmenti (prema Rolandu Barthesu: Fragmenti ljubavnog diskursa, režija Borna Baletić, glume: Ines Bojanić, Mislav Čavajda, Nataša Kopeč, glazba Tamara Obrovac, koreografija Pravdan Devlahović, dramaturgija Dino Pešut. „Fragmenti ljubavnog diskursa“ posljednja je Barthesova knjiga. „Barthes još 1977. godine progovara o temi koju danas otkrivamo kao izrazito suvremenu u kontekstu masovne kulture televizijskih sapunica, ljubavnih bestselera i pornografije istražujući naizgled jednostavna pitanja: što je ljubav? Kako i što govore ljubavnici? Postoji li univerzalni jezik zaljubljenog“, piše Borna Baletić u prijedlogu svoje predstave. Bit će to koprodukcija s Umjetničkom udrugom Institucija.
8.    Institucija nudi i monodramu češkog autora L. Fuchsa. Dramatizaciju radi Borna Baletić, a režirat će predstavu u kojoj će glumiti Pero Kvrgić.
9.    „Iskrice“, tekst Branimira Farkaša, glume Mirta Zečević i Žarko Potočnjak, redatelj Dario Harjaček, dramaturginja Ana Tonković Dolenčić. Tema: odnosi između dvoje ljudi, tragikomedija. Koprodukcija s DK Smješko.
Budući da Centar za kulturu Trešnjevka nije upisan u Očevidnik Ministarstva kulture, obrazovanja i sporta  ovim modelom izbjegavamo kršenje statuta i „proizvodnju“ kazališnih predstava prepuštamo nezavisnim skupinama i time ostvarujemo zadaću koju nam je namijenio naš osnivač, Grad Zagreb, a to je stvaranje i razvijanje kulture, poticanje kulturnog stvaralaštva, stvaranje kulturnih potreba, ovakvim načinom koristimo gradske resurse (pozornica sa 238 mjesta u gledalištu) u svrhu poticanja kazališne i umjetničke živosti u lokalnoj zajednici, ali ujedno nudimo još jednu pozornicu stvaraocima  koji će na drugim pozornicama u Hrvatskoj i inozemstvu stvarati kazališnu živost. Ujedno, izbjegavamo to da se jedna skupina veže uz Centar i tako nametne jednoobraznost koja je neminovna u repertoarnim kazališnim kućama sa stalnim obvezujućim ansamblom.
Model koji nudimo posve je u skladu s napucima gradskog pročelnika za kulturu i s hrvatskom kazališnom tradicijom. Spaja kazališnu živost nastalu devedesetih otvaranjem nezavisne scene, spaja model isprobam u CeKaDeu gdje su sedamdesetih i osamdesetih okupljene skupine (Kazališna radionica Pozdravi, KPGT, Histrioni, Osamljena srca…), spaja danas napušteni model Teatra ITD, a to je da umjetnici iz različitih repertoarnih kazališta mogu stvarati zajedno na jednom mjestu po potrebi projekta…
Ovakav model ujedno je i neusporedivo jeftiniji način proizvodnje kazališne predstave, jer Centar pruža „krov“ za probe i izvođenje, usluge čuvanja scenografije i kostima, medijsku promociju i prodaju karata grupama… Zato vjerujemo da će i cijena karata biti pristupačnija od cijena karata u repertoarnim kazalištima.
Predstave bi se nudile školama u „paketu“, dakle već na početku školske godine ponudilo bi se svih šest naslova, a oni koji bi odabrali barem četiri, dobili bi odgovarajući popust. Na isti bismo način dovodili publiku iz drugih krajeva, vežući našu ponudu s Tehničkim ili nekim drugim muzejem, jer to bi bio način upoznavanja Zagreba za tu publiku…
Jasno, ostvarenje ovog programa ovisit će ponajprije o željama i mogućnostima našeg osnivača, a  to je Grad Zagreb. Dio programa, kao što je navedeno, već smo pomogli ostvariti, a to je: Krležina „Bobočka“ i Kušanova „Ljubav ili smrt“.   Te se predstave već igraju!

Skip to content