Lutkarske radionice za djecu
voditeljica Morana Dolenc

Iako je 8. studenog započeo rad Lutkarske radionice Morane Dolenc, mjesta još ima. Dođite s djetetom četvrtkom od 17 do 18.30 sati, i upišite svoje dijete u tajništvu, a dijete neka započne rad s materijalima i u prostoru s voditeljicom. Cijena je 200 kuna na mjesec, a radit će se tijekom školske godine.

 

 

Lutkarstvo kao umjetnost u svojem izričaju spaja razne umjetnosti (likovnu, glazbenu, plesnu i dramsku umjetnost). Potiče razvoj motoričkih sposobnosti, vizualno, kreativno i likovno doživljavanje okoline, razvija socijalne i komunikacijske sposobnosti, te potiče timski rad. Stoga je lutkarski studio odličan izbor jer profilira i dopušta djeci da odaberu aktivnosti u kojima se bolje osjećaju ili pak nastavljaju razvijati sve svoje vještine u lutkarstvu kao samosvojnoj umjetnosti.
Pristup svakom djetetu je individualan. Kroz radionicu djeca si pružaju pomoć i podršku, komuniciraju, opuštaju se te stječu samopouzdanje i razvijaju osjećaj za grupni scenski rad.

SADRŽAJ I CILJEVI RADA LUTKARSKOG STUDIJA
Rad s polaznicima možemo podijeliti u nekoliko segmenata.

1. Izrada lutaka i likovni izričaj
Polaznici lutkarskog studija sami izrađuju lutke koje se pokazuju na oglednom satu, izložbi ili pak u završnoj produkciji. Lutke koje djeca izrađuju prikladne su njihovoj dobi. Materijali koje odabiremo su jednostavni i često su dio naše svakodnevnice, tako da se djeca ekološki osvješćuju te važnost pridonose odabiru materijala, a ne njegovoj materijalnoj vrijednosti. Nastojimo pokazati da uz vrlo jednostavne materijale mogu nastati zanimljive scenske lutke. Djeca se upoznaju s različitim tradicionalnim i modernim lutkarskim vrstama: ručne lutke, ginjoli, zijevalice, štapne lutke, marionete, maske, kazalište sjena, kazalište papira, kazalište predmeta itd.

2. Animacija i scenski pokret
Nakon izrade lutaka slijedi njihovo animiranje (anima (lat.) duša, duh) ili oživljavanje. Ovo je izuzetno bitan segment jer se djeca susreću s izazovom kako oživiti predmet / lutku. Taj izazov ponekad predstavlja više problema odraslima nego djeci. Djeca se uče osnovnim zakonitostima lutkarstva i lutkarskih tehnika. Tražimo prikladan glas i kretanje lutke te odnos s animatorom. Također se radi na scenskom pokretu, koji bismo jednostavnije nazvali vježbe u prostoru. Kroz razne vježbe djeca shvaćaju i osvješćuju razliku između prostora i scenskog prostora, odnos publike i glumca, oslobađaju se u prostoru te postaju svjesni svog tijela i partnera na sceni, a ujedno razmišljaju i o osnovnim zakonitostima scene i mizanscene.

3. Tekst i vježbe glasa i govora
U lutkarstvu tekst može i ne mora biti polazište za rad, ali je bitan za osvještavanje glasa i govorne vježbe. Posebno je bitno pronaći „pravi“ glas za lutku koju animiramo. Cilj govornih vježbi i rad na pamćenju te interpretaciji teksta je oslobađanje glasa, savladavanje treme, što svakako utječe i na svakodnevnu komunikaciju i razvijanje retoričkih sposobnosti. Djeca, uz pomoć voditelja, odabiru tekstove koje će prirediti za lutkarsko kazalište. Zanimljivo je vidjeti kako će djeca prilagoditi priču i u njoj pronaći elemente bitne i interesantne lutkarskom kazalištu. Također je bitno djeci pustiti odabir glazbe, scenografije, kostima itd., a sve to vodi stvaranju jedne cjelovite lutkarske predstave koju će se moći pogledati na završnim produkcijama.

PROGRAM RADA LUTKARSKIH RADIONICA
Međusobno upoznavanje djece i voditelja, igre upoznavanja i stvaranje osjećaja grupe te prilagodba na radni prostor i radne aktivnosti.
Upoznavanje djece s kazalištem, ispred i iza pozornice te učenje ponašanja u kazalištu te kazališne terminologije.
Upoznavanje djece s lutkarstvom, razgovori o predstavama koje su djeca gledala i njihovoj viziji lutkarstva.
Upoznavanje s tipovima scenskih lutaka, zakonitostima njihove izrade i lutkarskim tehnikama te izvedbenim prostorom, scenskom rasvjetom, tonom, rekvizitom šminkom itd.
Upoznavanje s lutkarstvom kao sintetskom umjetnošću koja obuhvaća glazbu, likovnost i glumu.

METODE I SREDSTVA RADA
Lutkarsko-likovno-radionički dio: crtanje, modeliranje, kaširanje, gipsanje, šivanje itd. (učenje rukovanja prikladnim priborom)
Animacijski dio: savladavanje osnovnih zakonitosti lutke (nivo,disanje, pogled, hod, govor itd.)
Igre: dramske igre i igre imaginacije, improvizacije, oslobađanje mašte, osvještavanje scenskog prostora i partnera te scenski govor
Tekst (priča): upoznavanje s dječjom literaturom koja je lutkarski zanimljiva i poticajna.
Glazba i pokret: igre u prostoru koje uz glazbu oslobađaju pokret, razvijaju osjećaj za ritam, tempo i sl.

Lutkarska radionica za djecu: četvrtkom od 17 sati

Posljednje iz kategorije: Arhiva